×

تبلیغ غدیر قدم چهاردهم

شماره : 1618
تاریخ : 20 آگوست 2019
1,334 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.6 مگابایت
5 دقیقه و 59 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

نکته ی بسیار زیبا که امام رضا علیه السلام فرمودند : عید غدیر خیلی مهم و بابرکت است . اگرکسی موفق شود از عبادات این عید استفاده بکند ؛ خدای بزرگ در عید غدیر گناه شصت سال انسان را می بخشد .هم شب و هم روز عید غدیر خیلی مهم است امام رضا سه بار فرمودند : واللهِ قسم خدای متعال روزی بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است. اگر در ماه مبارک رمضان می بینیم چقدر بخشیده می شوند و مورد مغفرت قرار می گیرند آقا امام رضا علیه السلام فرمودند :

دو برابر ماه مبارک رمضان دو برابر شبهای قدر خدااین را قرار می دهد . بنابراین باید تلاش کنیم بزر این محبت و ولایت را در دل ها بکاریم چون پیغمبر سفارش کرده اند تا روز قیامت هم حاضرین به غائبین برسانند یعنی هم آنهایی که آنجا بودند به آنهایی که نبودند هم تا قیامت همه وظیفه دارند به فرزندان شون برسانند و مبلغ ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام و ائمه علیهم السلام باشند . چون پیغمبر در روز غدیر امّت را دست پدر داد و این را باید برسانیم .

آداب بسیار زیبایی دارد عید غدیر . از جمله : اطعام دادند . فرمود رحمت خدا بر کسی که در این عید به دیگران غذا و افطاری بدهد انگار پیغمبران ؛ اولیا ؛ صالحان و شهدا را مهمان کرده است . این روز بهترین روز برای هدیه دادن است برای دید و بازدید است .امیرالمومنین علیه السلام به جریان این عید بسیار توجه داشتند و اولاد ش هم توجه داشتند که خوبی و محبت بشود در این عید . روزه گرفتن که ثواب بسیار بالایی دارد بهم دیگر رسیدن و تهیت تبریک گفتن ؛ محبت کردن آن هم برای مولایمان حضرت علی علیه السلام .

شیخ مفید رحمت الله علیه در کتاب شریف اختصاص می فرماید : شخصی به در منزل حضرت زهرا آمد و در زد حضرت در را باز کردند و فرمود چکار دارید ؟ آن شخص گفت : با امیرالمومنین علیه السلام کار دارم حضرت فرمود : تشزیف ندارند گفت : کجا رفته است . حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند : به آسمان چهارم رفته است ایشان با تعجب پرسیدند : چراا ؟

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند : بخاطر اینکه در مسئله ای بین ملائک اختلاف نظری رخ داده است حضرت علی علیه السلام را حکم قرار داده اند برای راهنمایی ملائک به آنجا رفته است .حضرت علی علیه السلام فرمود : والله ِ قسم من همان نبأ عظیم خدا هستم لذا جا دارد که همه بفرمائید : الحمدالله لذی جعلنا من المتمسکین به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام .