×

تبلیغ غدیر قدم سیزدهم

شماره : 1616
تاریخ : 20 آگوست 2019
1,347 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.3 مگابایت
5 دقیقه و 33 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز بحران اصلی جهان ؛ بحران مدیریت است . دنیا دچار طاقوت هایی شده است که مردم را به سمت لجن زار می برند ؛ چند تا حکومت پیدا می شود که مردم را به سمت بد بختی دارند سوق می دهند . خدای متعال در قرآن کریم زمانی که اشاره می کند به مردم که پیغمبر ما خاتم پیامبران است . آیا می شود بعد از ایشان خدای متعال دنیا را رها کرده باشد ؟ آیا می شود مهم ترین مسئله ی جهان که مسئله ی مدیریت جهان است خدا نسبت به این قضیه بی خیال شده باشد ؟

آیا می شود پیغمبر خدا برای بعد از خودش موضوع مدیریت و رهبری جامعه ی جهانی ؛ جامعه ی اسلامی را کنار گذاشته باشد و ا صلا” نظری نداشته باشد ؟ پیغمبری که این همه دلسوزانه به فکر امّت است خدایی که رحمت العالمین است آیا برای مدیریت بشر بعداز پیغمبر نظری نداد ؟ لذا باید به قطع و محکم بگوئیم غدیر خم درحقیقت زمانی است که قرار است مهم ترین مشکل عالم حل شود . البته پیغمبر خدا از اول بعثت تا آخرین لحضه به این جریان توجه داشتند و به فکر جانشین بعد از خود بودند .

در حدیثی یوم الدار فرمودند : پیغمبر خدا زمانی دستور از خدا متعال گرفت و بین اهل و فامیل مطرح کرد در سن ده سالگی حضرت علی علیه السلام را جانشین خود بیان فرمودند . پیغمبری که از اول به این مسئله توجه داشتند چطور می شود آقا رسول خدا صلی الله علیه و آله برای بعد از خود فکر ی نکرده باشد !! خدای متعال نظری نداشته باشد . واقعا” جای تعجب است اگر عده ای این مطلب را مطرح کنند امام بهتر است به این نکته ی امام رضا علیه السلام توجه کنیم .

آقا امام رضا علیه السلا فرمودند : مثل کسانی که امامت و رهبری حضرت علی علیه السلام را بپذیرند مثل ملائکه است که در برابر امر خدا بر انسان سجده کردند . ولی مثل کسانی که معاندهستند و سر باز بزنند از پذیرفتن ولایت امیرالمومنین علیه السلام مثل ابلیس است که تکبّر کرد و خدای متعال در سوره ی مبارکه بقره فرمود : جای تفکر و تعمل دارد و باید به یقین برسانیم خود را با این همه دلیل و استدلال که خدای متعال و پیغمبر ما برای مدیریت جهانی از اول فکر داشتند و پیغمبر امّت مدیریت جهانی را رها نکرده و بی خیالی این امر نبوده . خدا به حق پیامبر ما و به حق این ولایت همه ی ما و همه ی آنهایی که در که در مسیر هستند قدم خیر موفق بفرماید .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی