×

تبلیغ غدیر قدم دوم

شماره : 1600
تاریخ : 7 آگوست 2019
1,384 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.7 مگابایت
4 دقیقه و 40 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله الذی جعنا من المتمیکین بولایت مولانا امیرالمومنین
در ادامه سوالی که مطرح کردیم پرسیدند که: چرا ما باید مبلغ غدیر باشیم؟ چرا در مورد غدیر بعد از این همه سال که گذشته چرا بحث می کنیم؟

دلیل دوم که می توانیم به صورت جواب مطرح کنیم برای این سوال، این است که اگرچه غدیر تاریخی است اما حقیقتا غدیر یک قضیه مهم اعتقادی است. ما وقتی به قضیه غدیر می نگریم و تفکر میکنیم، اونجاس که متوجه میشویم غدیر قضیه امامت است. غدیر نه فقط امامت امیرالمومنین علی (ع)، بلکه من با غدیر است که می فهمم امام بعد من امام مجتبی علیه السلام است.

من با قصه غدیر است که میفهمم امام بعدی ام سید الشهدا است. با غدیر است که تا مهدی فاطمه ارواحنا فداه برای من فهمیده میشه اصلا با این غدیر است که نواب عام و خاص مهدویت، انتظار، مرجعیت و حتی ولایت فقیه فهمیده می شود. پس ببینید چقدر مهم است. با تامل و تفکر در بحث غدیر است که الا می فهمم امام زمانی دارم. امام زمانم زده است حی و حاضر است. اگرچه غایب است ولی میبیند منو میشنود صدامو دعا میکند ما را.

من با تفکر در بحث غدیر متوجه میشم الان دوران انتظار ماست. دوران غیبت است الان ما باید قضیه مهدویت را با تمام وجود باور کنیم. از درون همین غدیر است که ولایت فقیه و اطاعت از ولی خدا برای ما فهمیده میشه. در حقیقت میشه با یک جمله زیبا جواب داد علت تبلیغ غدیر این است که ما ادامه مذهب صحیح رو بفهمیم. متوجه بشیم بعد از پیغمبر چه راهی درست است. کدام مذهب مورد رضای خدای متعال و پیغمبر اکرم روحی فدا است.
شما نگاهی کنید به خطبه غدیریه پیغمبر خدا؛ فرمود: “معاشر الناس انی نبی و علی وصی علی ان خاتم الائمه منا و هو المهدی.”
قضیه دوازده امامی ما از غدیر فهمیده می شود. قضیه ۲۵۵ سال مرور امامت با غدیر فهمیده می شود. با قضیه غدیر ما متوجه میشیم چه راهی رو باید طی بکنیم.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی