×

تبلیغ غدیر قدم دوازدهم

شماره : 1615
تاریخ : 17 آگوست 2019
1,669 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.7 مگابایت
6 دقیقه و 29 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از سئوالاتی که برادران اهل سنت و شیعیان گاهی می پرسند می فرمایند : آیا حضرت علی علیه السلام هم همین چیزهایی که شما می گوئید آقا هم فرمودند ؟ یعنی آیا حضرت علی علیه السلام از حق خود در جایی دفاع کرد ؟ آیا حضرت علی علیه السلام در جایی فرموده است که : حق مرا خورده اند ؟ آیا ایشان اینگونه سر و صدا کردند که حق علی علیه السلام پایمال شده ؟ یا فقط شیعیان دارند این سروصداها را می کنند ؟! برای جواب این سوال بهتر است به کتاب بسیار با برکت المراجعات مراجعه کنید .

کتابی که بیش از صد نامه در این کتاب مطرح شده و این صدو خورده ای نامه به شکل یک کتاب زیبایی در آمده و حاصل تبادل نامه بین علامه شرف الدین (رحمت الله علیه ) و ریئس دانشگاه الأهزِ مصر جناب شیخ سلیم می باشد . نامه ی صد و یکم جناب شیخ سلیم پرسیده است که : حضرت علامه شرف االدین آیا حضرت علی علیه السلام مطرح کردند که حق ایشان پایمال کردند یا نه ؟! آیا این مطلب را حضرت علی علیه السلام داشتند ؟ حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه می فرمودند : کسی که المراجعات را بخواند حجت بر آن تمام می شود.

بقدری که می تواند راه گشا باشد حضرت علامه شرف الدین رحمت الله علیه در جواب سوال شیخ سلیم این طور می فرمودند : جناب شیخ سلیم اینکه سئوال فرمودید : آیا حضرت علی علیه السلام این طور مطلبی دارد یا خیر ؟ آیا حضرت علی علیه السلام از حق خود دفاع کرداند یا خیر ؟ اولا” در کتاب شریف بهار در جلد ۲۹ نزدیک به صد و چهل صفحه حضرت علامه مجلسی رحمت الله علیه در این باره مطلب آوردند . نزدیک به بیست مرتبه در خطبه های نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام از این مطلب حرف زدند . برای نمونه در خطبه ی شیخ شقیه که از خطبه های معروف نهج البلاغه است .

حضرت علی علیه السلام می فرماید : فلانی جامعه ی خلافت را به تن کرده است در حالی که می داند جایگاه و نقش من مثل نقش محورِ سنگ آسیاب است که اگر محور نباشد این سنگ نمی چرخد . جامعه بدون محوریت امیرالمومنین علی علیه السلام نخواهد چرخید . در جایی دیگر خطبه ی پنجم و خطبه ی شیشم ؛ بیست و شیشم ؛ هفتاد و سوم ؛ صد و پنجاهم نهج البلاغه و همین طوری تا بیست بود . لذا مگر می شود بگویم حضرت علی علیه السلام از این حق دم نزدند و مطلبی مطرح نکردند ؟!!

خدا را به آبروی امیرالمومنین علیه السلام همه ما را به سراط مستقیم هدایت و در سراط مستقیم ثابت قدم بفرماید إن شاءالله .