×

تبلیغ غدیر قدم دهم

شماره : 1611
تاریخ : 14 آگوست 2019
1,338 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.6 مگابایت
6 دقیقه و 16 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

«بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیر المومنین (ع) » از یک شخصی به نام احمد بن خلیل نهوی سوال کردم ازشون که برای چی شیعه شدید ایشون فرمودند من هرچه در تاریخ و کتاب اهل سنت و شیعه نگاه میکنم میبینم تمام صحابه و مسلمانان ها محتاج حضرت علی (ع) بودند و محل رجوع مردم بوده همه اینها به حضرت مراجعه میکردند برای رفع گرفتاری و درد و مشکلات برای این که جواب سوالاتشان را بگیرند .

برای اگاه شدن به علوم دین و… کدامشان میتوانند یک نهج البلاغه و دعای کمیل و خطبه بدون نقطه و بدون الف و… داشته باشند همهی این ها من رابه فکر فرو برد که فهمیدم جز راه علی هیچ راهی درست نیست و منم شیعه شدم روز غدیر پیغمبر خدا فرمودند ایا من ولی و سرپرست شما نیستم ؟ همه گفتن بله هستید آن وقت پیامبر فرمودند همان سرپرستی و ولایتی که من بر شما دارم و هر کسی که من مولای اویم این علی مولا و هبر خواهد بود ، آن وقت پیامبر مردم را سه روز نگه داشتند بعد مناسک حج بدون امکانات در بیابان و از زن و مرد بیعت گرفتتد برای همین ولایت .

ایت الله طبرسی فرمودند یکی از علمای بزرک اهل سنت که از افریقا به قم امده بود سوالی ازش پرسیدم که چرا شیعه شدی گفت چون مدرکی بر ولایت حضرت علی ندیدم ، تعجب کردم و گفتم مدرکی بالا تر از غدیر ، گفت شما غدیر رو قبول داری ؟ گفت بله قبول دارم ولی مولا یعنی دوست گفتم اگه در لسان خلفای شما مولا به معنای رهبر باشد از کتاب سهای سته از کتاب خود اهل سنت که خلیفه دوم بعد از این که خلیفه اول خودش راجانشین معرفی کرد .

معرف دوم همه مردم اعلام کرد که بعد پیامبر خلیفه اول ولی و مولای امت شد وبعد او من میشوم گفت اینجا مولابه معنای چیست گفت رهبر گفتند پس چطور این جا به معنای رهبر است ولی در سخن پیامبر به معنای دوست است ایشون سکوتی کرد و بعد سربلند کرد و با اعتقاد تمام درحالی که گریه میکرد گفت من شهادت میدهم به ولایت و امامت علی بن ابی طالب و اولادش و شیعه شدن ، خدا به ابروی امیر المومنین راه حق را برای همه نمایان و همه را پیرو حقیقت بفرماید