×

تبلیغ غدیر قدم اول

شماره : 1598
تاریخ : 6 آگوست 2019
2,167 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.9 مگابایت
5 دقیقه و 9 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

یکی از نکاتی که در باره ی غدیر مطرح می شود این است که : چه لزومی دارد ما بحث غدیر بکنیم ؟ چرا باید در باره ی غدیر بحث بکنیم ؟ یک واقعه و یک مطلبی بوده گذشته ؛ الان و در این زمان که نیاز به حفظ وحدت هست چرا باید از غدیر بحث بکنیم ؟ اولین دلیل ما بخاطر تجلیل از واقعه ی غدیر این است که ما قدرت پیدا کنیم تا مذهب صحیح را انتخاب بکنیم .

درست است که غدیر یک حادثه ی قبلی بوده است اتفاق افتاده است اما حادثه ای نیست که قدیمی شده باشد و بگویم الان در این روزگار جریان ندارد بلکه غدیر حادثه ی الان ماست . غدیر جریانی است که الان با تمام شئون زندگی ما سروکاردارد ؛ الان یک جوان ما وقتی قرار است بعنوان یک فرد مسئولیتی قبول کند ؛ مذهبی قبول کند ؛ راه خود را به سمت خدای متعال طی بکند ایشان باید بداند چطور باید نماز بخواند ؛ چطوری روزه بگیرد ؛ چطوری حّج برود ؛ قرآن را چطور بفهمد ؟ آیا فلانی درست گفت ؟! یا امیرالمومنین علی علیه السلام درست گفت ؟!

در بین تفسیرهای قرآن کریم بین ده تا بیست تا دیدگاهی که وارد شده است از صحابه ؛ تابعین ؛ امام معصوم علیه السلام کدام تفسیر حجت است ؟! به قول کدام بزرگوار عمل بکنیم ؟! دین فقه وقتی که عده ای می گویند : سجده بر خاک نکنید اما امام ما می فرمایند : سجده بر خاک بکنید ؛ در اذان عده ای “حی علی خیرالعمل ” را نمی گویند اما امام ما می فرمایند .

بحث اعمال حّج کدام را عمل بکنیم ؟! بسم الله الرحمن الرحیمِ نماز خود را بلند بگوئیم یا آهسته بگوئیم ؟ در تمام این مباحثی که برای ما وجود دارد در مسیر مذهب بلاخره به حرف چه کسی عمل بکنیم ؟ آیا حرف حضرت امیرالمومنین علیه السلام و ائمه علیه السلام حجت است ؟؟ یا حرف دیگری برای ما حجت است ؟ این را از درون غدیر می شود فهمید . پس اولین دلیلی که ما غدیر را تبلیغ می کنیم و مسئله غدیر باید برای همه روشن شود و در باره ی غدیر و ولایت تفکر بکنیم انتخاب مذهب صحیح و راهِ درست است .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی