×

احترام به فرزندان

شماره : 1687
تاریخ : 9 دسامبر 2019
3,350 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.3 مگابایت
3 دقیقه و 26 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

با جوان مواظب باشید هر جوانی ، فرزند تان باشد یا هر جوان دیگر باید مواظب باشید و پنج.نکته را رعایت کنید .

(۱) قاضی بازی تعطیل . کجا بودی ، باچه کسی بودی ؟

(۲) پلیس بازی ممنوع .

(۳) دکتر بازی ممنوع ، اگر بخواهید نسخه بپیچید .

(۴) فرمانده بازی هم ممنوع که منزل پادگان باشد شما سردار باشید و فرزند تان سرباز باشد . و

(۵) که از همه مهم تر است عقل کل بازی می باشد .

که در این قسمت جوانان خیلی مشکل دارند چون پدران شان یک جوری برخورد می کنند که انگار تمام چیزها را پدر می فهمد اما فرزندش نمی فهمد . باید به فرزند خود احترام گذاشت چون دانشجو است و بیست سال سن دارد اوهم برای خود حساب و کتابی دارد . جوان مثل ماهی می ماند ماهی خیلی لیز هست اینکه بعضی ها جوانان شان خیلی زود از دست شان در می رود باید خود را ریسد کنند . جوان خیلی زود به او برمی خورد و از دست در می رود . باز جوان مثل بچه آهو است و گرفتن بچه آهو کار آسانی نیست .

جوان باید به نتیجه برسد هیچ مشاوری تری از پدر و مادرش نیست اگر فرزند تان به این نتیجه رسید که شما بهترین مشاور هستید شما را ترک نمی کند . مشکل ما این است که : هنوز خود را به فرزندان مان ثابت نکردیم . فرزندان چند بار آمده اند و با ما مشورت کردند ما در امر مشورت به فرزندان خود کمک نکردیم . مثلا” به پدرش می گوید : من این را چه کنم ؟ پدرش می گوید : نمی دانم برو یک کاری بکن دیگر !! شما پدر هستید و برای فرزندتان عصا محسوب می شوید و باید بگوید : راه چیست ، چاه چیست ؟ نباید فرزندان را مچ گیری کرد .

از مچ گرفتن تا دست گرفتن فاصله اش چهار انگشت است . آیا ما وظیفه داریم مچ بگیریم یا دست بگیریم ؟ در صورتی که مردمان روزگار ما اغلب مچ می گیرند . به دنبال مچ گیری نباشید بلکه به دنبال دستگیری باشید .