×

کمک همدیگر باشیم

شماره : 1698
تاریخ : 18 دسامبر 2019
2,226 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.3 مگابایت
5 دقیقه و 10 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

از شما پسر ها من یک خواهش دارم : شما همان درس خود را بخوانید نمی خواهم کاری انجام دهید خرجت رو کمتر کن . کفشی که پدرت برای شما خریده کفش فوتبال نیست ، کفش مجلسی و مدرسه ای هستش با این کفش ها به توپ شوت نزن که فردا پاره شود با این جنس های بدی که ما داریم . همین که شما از کفش هایت حفاظت کنی پدرت در سال یک جفت کفش کمتر بخرد کمک کردی ، با این شلوارت چهار دست و پا راه نرو که این کنده بزند و پاره شود و دوباره یک شلوار دیگر .. نمی خواهد کار انجام دهید .

شلواری که پدر با خون جگر خریده حفظ ش کن . این کیفی که پدرت خریده تا کتاب هایت را داخل ش قراردهی و مدرسه بروی باهاش نزن توی سر بچه ها وشوخی بکن که پاره شود . خرجت را کم کن . دفتر صد برگ را که برایت می خرد های برگه ها را تکه تکه نکن از این دفتر محافظت کن . ها مداد و پاکن و خودکار گم نکنید . درست کار کنید درست زندگی کنید . شما یک بچه راهنمایی هستید چرا باید در یک ماه صد هزار تومان و پنج هزارتومان پول انترنت تان باشد !!

انترنت به چه درد شما نی خورد ؟ چرا برای پدرتا این همه خرج می تراشید چرا دائم مبایل عوض می کنید ؟ با این قرض هایی که برای پدرت داری می تراشی داری نابودش می کنی اگر پدرت را دوست داری نگذار حرص بخورد و سکته کند نگذار خجالت بکشد . مردم خیلی بیچاره و بد بخت هستند افراد آبرو دار بین مردم زیاد هست بعضی ها حتی نون شب را هم ندارند بخوردند . یک مقدار عاطفه و احساس داشته باشیم اینها هم مسلمان هستند هم وطن ماهستند گناه دارند .

بی انصاف هرسال بیست درصد به کرایه خانه اضافه می کنید !! از مستجرتان خبر دارید ببینید کار دارد ندارد ؟ یا فقط پول را می گیرید و دو روز دیر شد تحدید ش می کنید بعد ش هرسال کربلاء می روید !! چه کربلایی ، چه مکه ای ، چه مسجدی ، چه مسلمونی . مسلمانی را شیخ رجبعلی خیاط داشت مستجر داشت ماهی پنج تومان ، مستجرش بچه دار شد دو تومان داخل پاکت قرار داد به دیدن مستجرش رفت و دوتومان را به مستجرش هدیه داد و گفت :

إن شاءالله خوش قدم باشد و مبارک باشد و خیر بچه ات را ببینید زیر سایه ی پدر و مادر بزرگ شود از ما دیگر ماهی سه تومان بدهید دیگر لازم نیست ماهی پنج تومان بدهید . گفت : چرا ؟ گفت : برای اینکه قبلا” دونفر بودید اما الان سه نفر شدید و خرج پیدا کردید . مسلمانی یعنی این . حواست باید جمع مستجر و همسایه ات باشد . مسلمانی را فقط به ریش گذاشتن می دانید !! مسلمانی دیعنی اینکه انسان عاطفه داشته باشد ، انصاف داشته باشد و دلسوز مردم باشد .