×

نماز شب بخونید

شماره : 1719
تاریخ : 17 ژانویه 2020
6,333 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.4 مگابایت
5 دقیقه و 31 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بعد از نماز های واجب در نمازهای مستحبی ، نماز جعفر طیاّر ، نماز امام زمان (عج) نماز استقاثه . نماز های مستحبی زیاد است اما بهترین نماز مستحبی نافله ی شب است خیلی راحت است . یک کارشناسی نماز شب را تو ضیح داد گفتم : این نمازی که ایشان توضیح دادند محروم آقای قاضی نجفی هم همچین نمازی خوانده باشند !! نماز شب خیلی راحت است . کسانی که نماز شب را می خوانند که برای شان ملکه شده است گوارای وجودشان و کسانی هم که هنوز نخوانده اند تازه می خواهند بخوانند این طور بخوانند :

چهارتا دو رکعت مثل نماز صبح به نیت نماز شب یک دو رکعت به نیت نماز شفع یک ، یک رکعت هم به نیت نماز وتر در قنوت هم بگویئد : ” ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و آخر حسنه تا آخر همین . فعلا” اصلی نماز را بخوانید زمان این نماز یک ربع تا بیست دقیقه است اگر حوصله ندارید ” سوره ی توحید ” را نخوانید فقط سوره ی ” فاتحه ” بخوانید . چهارتا دو رکعت ، هشت رکعت یک دو رکعت یک ، یک رکعت کلا” یازده تا رکعت می شود ذکرهای قنوت را لازم نیست بگویئد حدودا” بیست دقیقه طول می کشد .

اگر زیاد است قل هو والله را نخوانید فقط حمد را بخوانید حدود ده دقیقه طول می کشد اگر باز هم زیاد است فقط سه رکعت آخر را بخوانید . اگر باز هم زیاد است فقط یک رکعت آخر را بخوانید اگر باز هم زیاد است یکی دو دقیقه قبل از اذن صبح بیدار شوید و در سجاده خود بنشینید . نماز شب با سوره ی توحید بیست دقیقه طول می کشد و بدون سوره ی توحید حدودا” ده دقیقه طول می کشد نماز شب با ذکر قنوت و سیصد چهارصد تا و هفتاد تا همه این ها را هم بگید کلا” بیست و پنج دقیقه می شود اگر حال ش را ندارید همین نماز بی قول هو والله را بخوانید نماز شب .

امام عسکری علیه السلام به این باب قمی فرمودند : اگر کسی بتواند نماز شب را بخواند ولی بخاطر تنبلی نخواند از ما نیست . آمده طلبه شده است مدتی بود غذا گیر نیاوردبود تا بخورد در فقر و فلاکت در نجف زندگی می کردند تا اینکه یک روز یک آقایی وارد حجره آنها شد و دید هم حجره ای این آقا است ، گفت : چرا این همه رنگ تان پریده است ؟ گفت : چند روزی است غذا نخورده ام یک مبلغ پول در آورد و به او داد و گفت : بااین بروید امروز غذا بخورید .

بعد گفت : من یک هم حجره دارم یک مبلغ دیگر ی پول داد و گفت : این هم برای هم حجرتان زمانی که هم حجره اش آمد گفت : ما قرار مان این نبود که به کسی چیزی بگویئم !! گفت : از دهان م در رفت گفت : من امروز نمی خورم فردا می روم و با این پول …. شب که خوابید طلبه ی جوان حمام واجب به گردن ش آمد باید غسل می کرد . بیدار شد برود غسل کند دید هنوز کلی به اذان صبح مانده که بخواهند در حمام را باز کنند آن هم برای نماز شب نه نماز صبح .

آمد پیش حمامی و التماس کرد که در را باز کند ولی حمامی گفت : در را باز نمی کنم گفت : صد تومان به شما می دهم گفت : نه گفت : دویست تومان در صورتی که کل پول حمان ده تومان می شد پانصد تومان ( تمام آن پولی که آن آقا داده بود ) حاضر شد بدهد تا در حمام را باز شود برود غسل کند و نماز شب بخواند . نماز شب را خواند در ها بر رویش باز شد و شد مقدس اردبیلی علی الله مقام هو شریف که دست بر روی قفل درب حرم امیرالمومنین می گذارد قفل درب حرم باز می شود .