×

قطره ای از عظمت حضرت معصومه (س)

شماره : 1685
تاریخ : 7 دسامبر 2019
4,355 : بازدید
دانلود این سخنرانی
5.3 مگابایت
9 دقیقه و 1 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

گاهی انسان ها را با یک عبارت هم می شود معرفی کرد . ما یک عبارت هایی داریم از اهل بیت عصمت و طهارت که گاهی سنگین ی این عبارت از هزار هزار کتاب سنگین تر است . حضرت امام رضا علیه السلام در توصیف حضرت معصومه سلام الله علیها فرمودند : هرکسی صاحب عصمت خواهرم فاطمه معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند گویا من را زیارت کرده است . این عبارتی است که بشریت از توضیح و تفسیرآن عاجز است .

اگر بشریت توانست عظمت زیارت امام هشتم را توصیف کند می تواند عظمت زیارت خواهر امام هشتم را هم توصیف کند هرآنچه در زیارت من به شما می دهند در زیارت خواهر ِمن هم به شما می دهند . زمانی که به مشهد می روید برای زیارت امام هشتم علیه السلام از صحن گوهر شاد که وارد حرم می شوید و به طرف پائین که می روید دست چپ یک دالان قرار دارد که در این دالان یک کتابخانه وجود دارد ، در این کتابخانه قریب پنج هزار کتاب منتخب حسنی است در صفحه ی ششصدو پانزده یک زیارت به نام هفت حدیث وجود دارد ” هفتاحدیث در فضیلت امام هشتم ” .

آیت الله عظما بهجت رحمت الله علیه می فرمود : مجرب ترین زیارت امام رضا علیه السلام این زیارت است . امام هشتم علیه السلام می فرماید : من به دست شرّ ترین مخلوق خدا با سم به شهادت می رسم هر کس در غربت من به زیارت من بیاید : خداوند اجر یک صد هزار شهید ، صدیق ، حجاج ، عمره ی مفرده ، مجاهد ، را در بهشت در درجات بالا همنشین و رفیق ما خواهد بود . امام هشتم می فرماید : هرکس به زیارت خواهرم برود گویی به زیارت من آمده است . بزرگان دین می گفتند : نمک خانه خود را هم از دختر موسی این جعفر بگیرید .

مطلب دوم اینکه : سه بانو و سه زن مجُـَلله و مکرمه در طول تاریخ سه کار بزرگ انجام دادند که اگر انجام نمی دادند دین خدا نابود می شد .

(۱) بی بی دو عالم صدیقه ی طاهره سلام الله علیها

(۲) عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها

(۳) بانو . فاطمه ی معصومه سلام الله علیها .

تمام حواس ها به امام رضا علیه السلام بود دشمن با بردن امام هشتم به خراسان خیال ش راحت شد که دیگر هیچ کاری نمی توانند انجام دهند تمام حواس دشمن به سمت امام رضا علیه السلام جلب شد فکر کرد که دین را محسور کرده است . در همان سال اول نقل است چهار ماه و نیم تا یک سال نگذاشته بود که امام هشتم نامه ای برای خواهر بزرگوارش . امام هشتم به غلام ش فرمود : زمانی که به مدینه رفتی این کروکی خانه ما است در مدینه از احدی سئوال نمی کنید و هیچ حرفی نمی زنید مستقیم به درخانه ما می روی و نامه را به خواهرم فاطمه سلام الله علیها می دهید . غلام به مدینه آمد و نامه را بوسید و به حضرت معصومه داد و فرمود : حرکت کنید .

” آه ه ه اشک ِ دونه دونه غریبـونه

به راه افتادم دنبالت
خبرم ندارم از حالت

غـم دارد دل ِزارم بی قرارم
نـمـی ره یـادت از یـادم .
دل .بـه دل زینـب دادم .

فرمود : یک حرکت جهانی برای تشکیل شیعه برای تقویت و عضت و انسجام شیعه برای پایه گذاری یک مرکز تشعیو تا هزار هزار سال در شهر قم . تا نامه را مطالعه کرد فورن حرکت کرد با بیست و سه تا از عزیزان و همراهانش بهترین فرصت بهترین موقع برای هجرت . چون بهانه برای زیارت امام رضا علیه السلام است . اگر بعد از شهادت امام ر ضا علیه السلام حرکت می کرد اصلا” نمی توانست به ایران بیاید . در زمان حکومت برادر خود حرکت کرده است .

در وقتی که امام هشتم به ظاهر جانشین مأمون است حکومت دست امام رضا علیه اسلام است . زمانی که حکومت در دست امام رضا علیه السلام است حرکت کرد تمام اطرافیانش را کشتند یک نفر را با بی بی زنده نگذاشتند . بیست و سه تا محرم و برادر در کنارش همه را به شهادت رساندند در زمانی که امام رضا علیه السلام در حال حکومت است . سفر بعد از شهادت نمی شود .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی