×

قدر نعمت ها را بدان

شماره : 1694
تاریخ : 14 دسامبر 2019
2,911 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.4 مگابایت
4 دقیقه و 3 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

ببینید چقدر به شما نعمت داده است !! انصاف داشته باشید . آیا این دو چشم زیبا را به شما ندادیم ؟ فکر کردید ؟ چشمان خود را ببندید دنیا جلوی چشم شما تاریک است کسی که اعماس است نعمت چشم را می داند . آیا این لسان زیبا را به شما ندادیم ؟ با انصاف !! امیرالمومنین می فرماید : درشگفتم از انسان تکلم می کند بوسیله ی یک تکّه گوشت ،حالا چه کرده است در این یک تکّه گوشت ؟ تمام طعم ها را با آن می چشیم . شوری ، شیرینی ، ترشی ، تندی . طلبی داشتیم از آن !! اگر لال شویم می دانید یعنی چه ؟

اگر نعمت ها صلب شود می دانید یعنی چه ؟ پیغمبر بزرگوار صلی الله علیه و آله می فرماید : نعمت وقتی از دست رفت قدرش شناخته می شود . حضرت موسی گفت : خدایا چه کنم این مردم به تو محبت پیدا کنند و بنده ی تو شوند ؟ خطاب آمد : نعمت های من را برای اینان شمارش کن . می شنوید بوسیله ی یک تکّه استخوان چکشی ته گوش ؟ می بینید با یک تکّه پی ؟ (سپیدی چشم ) همان پی است .

وقتی امام صادق علیه السلام با آن طبیب هندی مناظره کردند حضرت فرمودند : که چرا اشک شور است ؟ طبیب گفت : نمی دانم فرمودند : بافت چشمت از چربی است ، اگر چربی بخواهد نگندد چکارش می کنید ؟ گفت : آقا نمک ش می زنیم . فرمود : اقدس احدیتّ چشم شما را در محلول نمک قرار داده است اشک هم شور است . کله پاچه که میل می کنید چرب ترین قسمت آن چشم ش است چون از پی ساخته شده است . این نعمت را چه کسی به شما داده است ؟

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی