×

طمع شیطان به حضرت موسی (ع)

شماره : 1733
تاریخ : 4 فوریه 2020
3,201 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.2 مگابایت
3 دقیقه و 36 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

حضرت موسی این پیامبر بزرگ الهی در میغات بود . میغات حضرت موسی اوج عبودیت و بندگی حضرت موسی بود . چهل شبانه روز … ما دعوت ش کردیم و با او قرار گذاشتیم . گاهی سه روز به اعتکاف می رویم بعد از سه روز اعتکاف می گویئم چرا دیگر فرشته بر ما نازل نمی شود ؟ چهل شبانه روز در میغات . در روایتی آمده است که : این ایام میغات حضرت موسی شیطان برای وسوسه کردن حضرت موس به سراغ ش آمد حضرت موسی فرمود :

ای شیطان می دانی من کجا هستم ما در میغات هستیم واقعا” احتمال می دهی که ما اینجا فریب تو را بخوریم !! در من طمع داری ؟ مهمان ویژه ی پروردگار چهل شبانه روز احتمال آن را می دهی !! شیطان جواب خیلی قشنگی داد ، گفت : موسی تو فکر می کنی ما از میغات می ترسیم ؟ گفت : پدرت حضرت آدم در بهشت بود ما به سراغ ش رفتیم و از بهشت بیرون ش کردیم . موسی که در میغات باید این ملاحضه را داشته باشد ما باید چه بگوئیم !!

شیطانی که در میغات هم دست از سر موسی برنمی دارد بعد دست از سر ِما برمی دارد !! که حالا مثلا” ما روزه گرفتیم به مناجات آمده ایم و مراسم مذهبی آمدیم و شیطانی که دست از سر آدم بر نداشت ” من ملک بودم و فردوس برین جایم بود ” در قرآن سوره ی حضرت ابراهیم این گفتگوی مفصل شیطان در قیامت آمده است . فردای قیامت بعضی ها می گویند : ما مقصر نبودیم شیطان مقصر بود شیطان هم از خود دفاع می کند و می گوید :

خدایا اینان دروغ می گویند من که مجبور نکردم شما را من فقط شما را دعوت کردم تحمیل که نکردم صد و بیست و چهار هزار پیغمبر دعوت کرد من هم دعوت کردم شما دعوت صد و بیست و چهار هزار پیغمبر را گوش نکردید دعوت من را قبول کردید . قرآن از قول شیطان می گوید : امروز نه من می توانم شما را نجات دهم و نه شما می توانید من را نجات دهید به گردن من نگذارید.