×

صدقه برای امام زمان در شب عاشورا

شماره : 1646
تاریخ : 10 سپتامبر 2019
9,833 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.2 مگابایت
7 دقیقه و 18 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

امشب یا فردا صبح صدقه ای را برای سلامتی امام زمان (عج) کنار بگذارید . امشب فشار بر قلب امام زمان (عج) به حد اعلاء می رسد . زمانی که ما کربلا می رویم زریح را زیارت می کنیم و قبر و رها و حرم ولی زمانی که امام زمان (عج) کربلا می رود بدن بی سر و پاره ِ پاره می بیند . زریح و قبر و صندوق مبارکـ نمی تواند مانع و حجاب از نگاه حضرت مهدی (عج) بشود ؛ او سرِ بریده می بیند او بدن علی اصغر شیش ماهه تیرِ سه شعبه خورده روی سینه ی پدر خوابیده امام زمان (عج) چادر خاکی حضرت زینب را می بیند پاهای پر از خار و تیغ مغیلان رقیه و بچه های امام حسین علیه السلام را می بیند .

امام زمان (عج) امشب خون گریه می کند .درست است خدا حافظ او است درست است عالم به دستِ اوست ….. اما این صدقه دادن ما یک نوع موددت و ابراز علاقه ماست به حضرت ولی عصر همین که شما صدقه می دهید یعنی آقا من برای شما احترام قائل هستم ؛ من حال و هوای شما را می فهمم ؛ من از زیارت ناحیه ی مقدس تان فهمیدم که شما مثل ما برای حضرت امام حسین گریه نمی کنید چون کربلا را مثل ما نمی بینید شما به جزءجزء بدن پارهِ پاره ِ امام حسین سلام کردید ؛ شما فرمودید : اگر اشک چشم م خشک شود برای امام حسین خون گریه می کنم ؛ شما امشب خودتان روضه می خوانید گریه می کنید .

امشب می گوید : یا جداا اگر همه ی مصیبت ها و مصائب ها یادم برود ؛چطوری این مصیبت ها یادم برود !! امشب قدر گریه هایتان را بدانید چون دارید با حضرت مهدی (عج) گریه می کنید . کم پیش می آید ما شکل امام مان شویم ؛ کم پیش می آید که ما شبیه حجت خدا شویم ؛ نماز ما ن چه شباهتی با نماز امام زمان دارد ؟ روزه های ما چه شباهتی با روزه های حجت خدا دارد ؟ تلاوت قرآن مان ؛ ذکر خدا مان هیچ شباهتی ندارد . اما اینجا شباهت پیدا می کند چون ما هم باید ندبه کنیم هم زجه هم سرخه هم عجه ؛ در دعای ندبه یاد گرفتیم که …… بالا ترین رتبه ی ناله سَرخِه است .

فرق سَرخِه با زجه و عجه ندبه و بُکات این است : امام زمان (عج) امشب سَرخِه می کند . سرخه یعنی بلند بلند گریه کردن و خود را بزند و بگوید ” حسینِ غـریـب ” از غربت و مصیبت ها ی امام حسین علیه السلام بگوید . دستور داریم که باید بر ابا بلند بلند گریه کرد .

تـو بَحرت عشقِ دلِ من ماهی
می سوزم وقتی میخونم عاشورا
می مـیرم وقتی میخونم ناحـیه
سـمتِ تـو باز مـرغِ دل م راهـی
تـوبـَحرت عـشقِ دلِ مـن مـاهـی
می سوزم وقتی میخونم عاشورا
می مـیرم وقتی میخونم ناحـیـه

بـا نـورت صورتم مـیشه نـورانـی
بـاتـربت سجده هام میشه طولانی

حتی تو غربت آشنا ی مایی
حـتی رو تیز بـانی قـرآنـی
حـتی تو غربت آشنای مـایی 🥀

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی