×
متن سخنرانی
متن سخنرانی

صدیقه کبری سلام الله علیها می فرماید : از کل دنیای شما فقط سه چیز محبوب من قرار دارد . این محبوبیت را خدا در قلب حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده است . قلب حضرت زهرا سلام الله علیها بقدری مایع معنوی داشته است که توانسته است یا زده تا امام را از وجود خود ظهور بدهد بقدری بار معنوی ش بالا بوده است که وقتی به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله گفتند : چرا دخترت را به علی این ابیطالب دادید ؟

که زمین و مغازه و کارخانه و پول ندارد و افراد پول دار مدینه حاضر بودند دخترت را بگیرند !! چرا مانع شدید حضرت زهرا سلام الله علیها با جوانان ثروتمند شوهر کند ؟ فرمود : من مانع نشدم خدا معانع شد . جبراییل آمد و گفت : خدا به شما سلام می رساند و می گوید : من برای همسری فاطمه علی را قرار دادم و علی این ابیطالب هم وزن زهرا است و کسی هم در اولین و آخرین هم وزن زهرا نیست تنها هم وزن زهرا علی است . و از این بالا تر پیغمبر فرمودند :

اگر از آدم تا عیسی زنده شوند و برای ازدواج دخترم زهرا بیایند من او را به یک پیغمبر شوهر نمی دهم چون کفُ دختر من فقط علی است این قلب در دست ِکامل رحمت پروردگار قرار گرفت که این سه حقیقت را محبوب این قلب کرد .

(۱) نظر به وجه رسول الله . این جمله به معنی نگاه کردن به قیافه پیغمبر نیست روئیت چهره نیست .

(۲) تلاوت قرآن . من عاشق تلاوت قرآن هستم .

(۳) این است که هر نعمت مادی و معنوی خدا به من عنایت کرده است و می کند فقط و فقط برای جلب رضایت پروردگار انفاق بکنم

. همین سه مورد از کل دنیای شما محبوب من است و من به چیز دیگری هم علاقه ندارم چون هر چیز دیگر در راه انسان باشد ظالم و اسیر کنند ه است اما در مسیر زندگی پیغمبر و قرآن و روحیه ی کرم و جود باشد برای انفاق این صراط مستقیم پروردگار است.