×

دلت را به چه کسی میفروشی ؟

شماره : 1701
تاریخ : 21 دسامبر 2019
3,819 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3 مگابایت
4 دقیقه و 57 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

خدای خالق دل خالق دلبر است ، خدای خالق عشق خالق معشوق است ، خدای خالق یوسف خالق زلیخا است ، خدای خالق فرهاد خالق شیرین است . انسان ها در تمام کره ی خاکی در حال مصرف دل خود هستند . حالا یکی معشوقه و محبوبه اش یک سگ پا کوتاه است یکی یک رقاصه است یکی یک فوتبالیست است یکی یک بسکتبالیست است ، یکی یک ترانه خوان است ، یکی هم محبوب دل ش ولی خدا است ، امیرالمومنین .

یعنی ما به کدام اجازه می دهیم به داخل دل ما رجوع کند ؟ این مهم است . شیطان می خواهد دل را تصرف کند اولین کاری که انجام می دهد بیصدا وارد خانه دل تان می شود بعد که وارد خانه ی دل شد هوس سلطنت و پادشاهی می کند . خدا برای حاکمیت بر دل آمده است شیطان هم برای حاکمیت بر دل آمده است . شیطان اجازه نمی گیر وقتی وارد شد حاکم بر دل می شود زمانی که شیطان حاکم دل شما شد آن موقع این شیطان است که می گوید : چه ببینید و چه نبینید ، اینجا بروید اونجا نروید ، این لباس را بپوشید آن لباس را نپوشید ، مجلس گناه بروید یا نروید .

یعنی وقتی من حاکم دل شما شدم ، من به شما برنامه می دهم مثل یک ورزشکاری که نزد استاد می رود و استاد پرورش به او برنامه می دهد : اینطور باید ورزش کنید این غذا ها را باید بخورید تا بدن تان زیبا شود . شیطان هم می آید و دل شما را پرورش می دهد و برای دل شما برنامه ریزی می کند اگر می خواهید من باید حاکم دل شما باشم من به شما می گویم : گردنبند طلا گردن تان بندازید یا نندازید ، انگشتر طلا دست تان بکنید یا نکنید ، غیبت بکنید یا نکنید ، قسم دروغ بخورید یا نخورید ، ریا بکند یا نکنید ….

یعنی شما در تمام انتخابات خود خلع سلاح می شوید شیطان در تمام انتخابات شما تصمیم می گیرد ، شیطان می گوید : هر انتخابی که خواستید انجام دهید باید از من بپرسید . از صبح که بیدار می شوید اینکه نماز بخوانید یا نه . اینکه اول صبح خدا را اطاعت بکنید یا نکنید ، از خانه که بیرون می روید با “بسم الله ” و ” صلوات ” بروید یا کلاه مردم را بردارید ؟ من به شما می گویم ، در خیابان صدقه بدهیم یا نه ، دست زمین خورده را بگیریم یا نگیریم ؟ آب قاطی شیر بکنم یا نه ، جنس ها را احتکار بکنم یا نه .

اینکه خانم موهای خود را بیرون بدهد یا ندهد ، اینکه چه لباسی بپوشید ، اینکه وقتی در خیابان راه می روید من می گویم چطور راه بروید . قیمت انسان ها به انتخاب شان است فرق یک مومن با یک لاآبالی . یک انسانی که خدا حاکم دل اوست با یک انسانی که شیطان حاکم دل اوست چیست ؟ در انتخابات شان است . این نماز می خواند او نمی خواند ، این دروغ نمی گوید او می گوید . پس قیمت ما انسان ها به انتخابات مان است شیطان می آید و برای تمام انتخابات ما تصمیم می گیرد .