×

خادمی جلسه سیدالشهداء علیه السلام

شماره : 1627
تاریخ : 29 آگوست 2019
3,175 : بازدید
دانلود این سخنرانی
5.8 مگابایت
10 دقیقه و 1 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

سعی کنیم زنجیر نوکری خود را درِ خانه ی امام حسین علیه السلام محکم نگهداریم شُل نشود به خصوص حسینه ها را پر از جوان کنیم . چند سالی است این ظروف و سفرها ی یک بار مصرف مد شده است درِ این حسینه ها پاتق نسل جوان بود . در زمان قدیم در حسینه ها صدتا جوان فقط در آشپزخانه کار می کردند به بهانه ی دیگ شستن ؛ کاسه و بشقاب شستن ؛ قاشق و چنگال شستن ؛ سفره ی شستن و پاک کردن .

یک روز یک جوان شیش هفت یا ده ساعت در حسینه ی کار می کرد . اما الان ظروف یک بار مصرف را آوردن می روند یک جای دیگر پخت می کنند جوان می آید توی حسینیه اما هیچ کاری نیست ! مگه چند نفر چای ریز می خواهیم ؟ چند نفر استکان بشور می خواهیم ؟ حسینه ها را باید کارجور کنند تا وقتی جوان به حسیته ی می آید کار دستش بدهند و دل ش را بند کنند خوشحال شود . جوان های حسینه ی را جمع کنید بگوید امسال که محرم دارد می آید می خواهیم حسینه ها را قشنگ تر ببندیم . چه کسانی حاضرند در سیاهی و سیاه پوشی کمک کنند ؟ نگوئید حسینه ی مسئول دارد .

متأسفانه یکی از مشکلات حسینه ی ها این است که اگر مسئول یک حسینیه مریض شود یا سفر برود آن کار لنگ می ماند . مثل خود را تربیت نمی کنند باید کسی که مسئول سیاه پوشی است ده تا جوان زیر نظرش باشد باید ده تا جوان زیر نظر یک آشپز باشد کسایی بودند که شغل شان آشپزی نبود اما به برکت امام حسین علیه السلام کمک آشپز شدند کم کم آشپزی را هم یاد گرفتند و شغل شان آشپزی شد .

مسئول بلند گو باید کسی را مثل خود ش تربیت کند تا اگر فردا مشکلی پیدا کرد یا دیر رسید به هر دلیلی نتوانست بیاید حسینیه نباید لنگ شود ! بهتر است این ظروف یک بار مصرف جمع شود و همان سفره ی قدیمی را پهن کنند بزارید خانم ها باشستن سفرهای حسینیه شفای مریض های خود را بگیرند . بزارید با جاروکردن حسینیه مردها گرهای خود را باز کنند . یا این جوان با شستن دیگ در حسینیه جوانی ش بیمه ی ابولفضل شود بعضی ها در اربعین کفش ها را واکس می زنند چه اشکالی دارد این کار را در شهر های خودهم بکنند مگر باید فقط اربعین بشود بروید کربلاء در مسیر نجف تا کربلا کفش های نوکران امام حسین علیه السلام را واکس بزنید ثواب دارد ؟

چه اشکالی دارد جوانان در حسینیه ها و مجالس این کار را انجام بدید ؛ فقط باید خود را بشکنید و زمین بزنید بخاطر امام حسین علیه السلام اگر خود را زمین زدید امام حسین بلند تان می کند . مجلس حتما نباید مال عموت و قوم و خویش تان باشد ؛ نه هرمجلسی و بهتره بروید محله های غریبه که شما را نشناسند چون این طوری خلوص ش بیشتر است . دم را ه بنشینید و سفره پهن کنید به آنهایی که به روضه می آیند التماس کنید که کفشای آنها را واکس بزنید . مرحوم دعایی زمانی که رفت کربلا پرده ها کنار رفت خبرهای خوبی به یزد آورد . امام حسین علیه السلام فرموده بود : آقای دعایی هر وقت شب جمعه به کربلا آمدید روضه ی علی اکبر نخوانید مادرم زهرا سلام الله علیها اینجاست طاقت ندارد .

آقای دعای برگشتید یزد چند تا پیغام دارید یک پیرمرد در یزد در فلان هیئت این پا هایش درد می کند مدتی است دم در می نشیند کفشای کسانی که به روضه می آیند را جفت می کند مدتی هست توی دل خود می گوید : چطور من نمی توانم چایی بدم چطور من نمی توانم آشپزی کنم و کار کنم ؟ گریه می کند که چرا نمی تواند کار کند . سلام من را به او برسان و بگو همین کفش هایی که جفت می کنی را ما ازت قبول کردیم غصه نخور اسم تو در لیست نوکرهای ما هست .

به فلان خانم زردتشتی که زغال و هیزم به زائر کربلا داد تا فهمید جزءزائران شما ست دارد به کربلا می آید گفت : نه ؛ حالا که زائر حسین هستید پول ش قابل شما را ندارد فدای حسین ؛ سلام ما را به آن زرتشتی برسان و بگو آن سه ریالی را نگرفتی حسین علیه السلام قبول کرد . یک پیر زنی هم در یزد هست سال هاست شب که می شود یک روایت که شنیده است می رود روی پشت بام و این سلام را می دهد اما چند وقت است پاهایش درد می کند و نمی تواند از پله ها بالا برود .

پله به پله که می آید می گوید : یا زهرا یا زهرا سلام الله علیها . فرمود : سلام من را به این پیر زن هم برسان و بگو : حسین راضی نیست تو این همه خودت را اذیت کنی در حیاط هم که سلام بدهی حسین می پذیزد . کفش مردم را واکس بزنید ؛ فرش مردم را جارو بزنید ؛ به حسینیه ها بیاید . متأسفانه بعضی ها با کفش روی موکت و فرش های امام حسین علیه السلام راه می روند نمی فهمند کم معرفتی است . خوبِ یک عده وایستند این موکت ها را جارو کنند ؛ جمع کنند .

یک نفر که روضه می گیرد شما هم می توانید شریک ش شوید شما هم بانی روضه ؛ خانه دیگران باشید .
زرنگ باشید ؛ اصلا” دربه در دنبال این باشید که یک کاری برای حسینیه انجام بدید . توی راه که دارید می روید یک استکان می بینید روی زمین است بردارید به چای ریز بدهید و بگوید این استکان … این را حساب می کند امام حسین علیه السلام . دارید می روید می بینید موکت جمع شده و همه می خورند زمین یک لحضه این موکت را صاف ش می کنید امام حسین از شما قبول می کند و این را پای نوکری تان می گذارد . حتما” که نباید میلیونی پول بدهید !!