×

ادب حضرت ام البنین سلام الله علیها

شماره : 1736
تاریخ : 7 فوریه 2020
5,048 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
5 دقیقه و 21 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

ادب را ما در ابوالفضل العباس و مادرش می بینیم موج می زند . خودش آب را بر روی آب می ریزد . عباس بعد از امام حسین علیه السلام نمی خواهد بماند . تو آب بنوشی و حسین تشنه باشد !! دلیل اینکه ما از ابوالفضل العباس خطبه و سخنرانی هیچ کجا نداریم این است که این شخصیت بزرگور در جایی که امام حسن و امام حسین علیه السلام بوده است هیچ اظهار وجودی نکرده است این مطیع محض امام بودن است به حضرت عباس می گویند :

سقاباش می گوید باشد ، می گویند نگهبانی کن می گوید باشد ، می گویند میدان نرو می گوید باشد ، می گویند : از دشمن مهلت بگیر می گوید باشد . همه ی وجود ش باشد و چشم ، امام من هستید شما . همه ی عالم می گویند حسین همه ی ما می گویم جانم فدای حسین ولی حسین علیه السلام می گوید : جانم فدای عباس . این فرزند تربیت شده ی آن مادر است . امیر المومنین که شهید شد امام حسن بزرگ بود همسر داشت امام حسین هم همسر داشت ام البنین چهارتا بچه کوچک داشت ، بزرگ ش ابو الفضل عباس بود .

بعد از او پنج سال سه سال شیر خواره هر سه تا کوچک بودند اینها را یتیم بزرگ کرده است می گفت : سه تا شان را شما ببرید این کوچیکه بیش خودم بماند بلاخره مادر است و یک بچه رو می خواهد چهار تا را کربلا می فرستد . اگر در پرونده حضرت ام البنین هیچ چیز نباشد جزء همین یک جمله که مرحوم ماوقان در رجالش نقل کرده است وقتی خبر شهادت چهار فرزند را یک جا به او می دهند با صلابت می ایستد خوب رباب و زینب و امام سجاد ایستاده اند .

نمی گوید : بچه های من می گوید : هر چهارتا شان با هر آنکه زیر این آسمان است به فدای امام حسین علیه السلام این همان ادبی است که در مقابل امام در طول تاریخ مریم کبری در مقابل حضرت عیسی داشت ، خدیجه ی کبری در مقابل حضرت رسول خدا داشت ، زهرای مرضیه در مقابل حضرت علی داشت . فاطمه ی زهرا سلام الله علیها کربلا و ام البنین هر دو در انجا خیلی حق دارند حضرت زهرا سلام الله علیها فرزند داده است مثل امام حسین و نوه های زیادی عباس هم فرزند زهرا است اوهم در مقابل امام خود .

باید مواظب باشیم تا ارتباط مان با معصومین قوی باشد . ما در زیارت جامعه می گویم شما آمده اید تا ما را به خدا دعوت کنید همچنین در زیارت امام حسین علیه السلام و ابوالفضل علیه السلام می گویم : من برای شما سجده کردم من برای شما زیارت کردم . این یکی از ویژگی های ام البنین علیه السلام بود.